Beszámoló

A „Szülőföldem Somogyország” program keretében 2015. június 10-én osztálykiránduláson vett részt a Lorántffy Zsuzsanna Református Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium 7.b osztálya. Jártunk a somogyfajszi Őskohó Múzeumban, majd a somogyvári bencés apátságot és környékének nevezetességeit kerestük fel. Túráztunk Koppány emlékművéhez és a gyerekek megkóstolhatták a Szentesica forrás vizét is. Hanzel Csanád László tojáspatkoló műhelyében tartott bemutatót számunkra. Kirándulásunk során megnéztük a Somogyvámos határában álló templomromot is.

Bíró Erika
osztályfőnök

Beszámoló a Lorántffy Zsuzsanna
Református Iskola 1.a osztályának
osztálykirándulásáról

2015. május 20-án reggel 8 órakor iskolánktól indultunk el az előre megrendelt Kapos Volán által biztosított autóbusszal Nagyberkibe, a „Mosolyvölgybe”. Nagy örömünkre az időjárás kedvezett programunknak, hiszen szép napsütéses időben érkeztünk meg a helyszínre. Tanulóink nagyon izgatottan várták ezt a napot. A szervezők a bejáratnál vártak bennünket. A bemutatkozás után rövid sétával értünk végül a völgybe. Gyönyörű környezet tárult elénk egy tóval a közepén. A tulajdonos, Csúz Gábor rövid tájékoztatót tartott a napi programokról, továbbá ismertette a tanulókkal a szabályokat, melyeket be kell tartsanak a balesetek megelőzése érdekében. Ezt követően rövid túrát tettünk a völgyben, ahol sok érdekes növényt mutatott be „ Gábor bácsi”. Lehetőség volt bemutatni ki a legbátrabb, ki mer befutni a mezőn a legmesszebbre a méternyi fűben. A régi honvédségi lőtér terepen próbára tehettük, milyen hangosan tudunk kiabálni. A visszafelé úton növényeket kellett gyűjteni, melyekből kis emlékképet készítettünk. Ezután 3 csoportra osztották az osztályt. Minden csoport más-más feladatot kapott a csoportvezetőktől. Az 1. csapat az íjászkodással ismerkedhetett meg, a 2. csapat várjátékban vehetett részt, míg a 3. csapat kézműves foglalkozás keretében érdekes fát készíthetett papírzacskóból.

Ebéd után két csapatra oszlottunk. Az egyik csapat csónakázott a tavon, míg a másik csapat rókavadászaton vett részt. Ezt követően hosszabb túrára indultunk a szőlőhegyre. A kellemes séta után gyönyörű kilátás tárult elénk a magasból. Beláttuk az egész környéket szinte a Balatonig. Délután 16 órára jött értünk a busz. Nagyon kellemesen elfáradva, élményekkel teli érkeztünk vissza az iskolához.

Kaposvár, 2015. május 21.